Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Aldrig mer Yoga!

Publicerad 2005-08-12 00:22:13 i Hälsa och ohälsa,

Yoga passar inte mig! Jag bestämmer mig för det nu. För gott!

 

Har många gånger fått rådet att prova yoga för dess sätt att få stressade och utbrända att varva ner. Skapa balans och jämvikt i livet.

 

Det händer ibland att jag lyssnar på andras råd och därför har jag nu ännu en gång provat yoga. En kompis till mig ville ha sällskap till kursen så jag hängde med. Men gode gud så ont det gjorde! En kurs till och jag dör av värk.

 

Det började med att jag provade Body Balance på mitt gym. Ett råd från instruktören på gymmet.

Hon tyckte att det var underbart.

Jag tyckte aj, aj, aj och helvete vad ont det gör! Aldrig mer gå på Body Balance.

Men fick en ny instruktör och hon rekommenderade samma sak. Och då hade jag glömt varför jag inte gillade det så jag provade igen. Med samma resultat. Fanns ingen chans i världen att jag klarade dom övningarna.

 

Det finns inget som jag gillar med yoga eller Body Balance. Var bara hemskt. Min kropp är inte gjord för dom övningar man ska plåga kroppen med. No more!

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2005-08-30 16:03:54

Jag får så attans ont i handlederna av att stå på alla 4 i många yoga övningar....så jag slutade och håller mej till olika vattenträningar numera. Vattenstyrka och tom vattenspinning :) Har du provat? Kram M

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-08-30 16:13:11

Jag förstår dig!

Faan vad ont det gör.
Jag vill ha en bättre anledning till att stå på alla 4. Något roligare :)

Har provat styrketräning i vattnet. Damerna som var med i den gruppen knäckte mig nästan. Dom var tuffa!

Postat av: Hans

Publicerad 2007-03-03 21:16:33

Prova att träna yoga hemma istället i lugn och ro!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela