Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Bara bloggare på jobbet

Publicerad 2005-08-18 22:30:53 i Lite av varje,

Pratade just med en kompis som är chef.

Han hade också läst på aftonbladet.se att människor som bloggar på arbetstid kan sägas upp.

 

Utmärkt, tyckte han! Och började spy över alla som utnyttjar arbetsgivares tid genom att göra allt utom att jobba.

 

Du är lite missunnsam, tyckte jag.

Menar du att folk ska arbeta på arbetstid. Eller…?

 

Han är aningen trött på att förhandla om uppsägningar av personal på just sitt eget företag.

Uppsägningar som absolut inte har något med bloggande att göra.

Dom uppsägningarna handlar om rationalisering och omflyttning av personal. Som vanligt, tyvärr.

 

Jag fick mig en skopa ovett bara i största allmänhet.

Även om jag inte bloggar på arbetstid.

 

Men du! Jag röker inte på arbetstid heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela