Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Finkänslig. Nej då.

Publicerad 2005-08-18 23:50:36 i Hälsa och ohälsa,

I sjukvården är man däremot inte finkänsliga mot överviktiga kvinnor.

 

I stort sett alla sjukdomar och besvär jag hade då berodde på min övervikt.

Vet inte hur många kommentarer jag fick från vårdpersonalen.

 

Spelade ingen roll att jag talade om att jag gick promenader varje dag med hunden.

Det budskapet gick inte fram.

Läkare och sjuksyrror pratade ständigt om att det är bra att gå promenader minst tre gånger i veckan.

 

Jamen, jag har ju hund och går promenader varje dag. Det är något annat som är fel.

Tjatade jag.

Utan att någon lyssnade.

 

Är det någon som känner igen sig?

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2005-08-19 01:40:29

Ha, ha...vad jag känner igen mycket! När jag var nyskild och tog tag i mitt mående och gick ner i vikt sa mitt X att jag såg så gammal ut när jag blev smal i ansiktet... :o)

Så...jag skulle kanske ha fortsatt må dåligt och varit trind i ansiktet för att andra skulle må bra..? Eller?

Postat av: Sussi Swe

Publicerad 2005-08-19 08:39:18

Själv jobbar jag i vården, dock som läkarsekris.
Undrar om dessa viktigpettar lever som dom lär...
Inombords vet alla människor hur dom ska leva för att må bra och bekämpa ev sjukdom.
Må så gott denna dimmiga dag - solen kommer säkert snart.....

Postat av: Lotta

Publicerad 2005-08-19 13:15:08

Bingo!!

Joorå...jag känner igen mig...
Det finns alltid rötägg inom sjukvården som inte förstår bättre. Där gäller det att vara snabb och hävda sig...men, men...ibland är det svårt att finna sig.

Det gäller som patient att klargöra att "stukningen i handleden inte har något att göra med mina extrakilon".

Jag har ändå haft tur måste jag säga, för de rötägg jag träffat på är lätt räknade.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-08-21 19:44:24

Re Bia:
Vi fortsätter att må bra!

Med eller utan trinda ansikten.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-08-21 19:51:12

Re Sussi:
Det är inte många som lever som dom lär.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-08-21 19:52:31

Re Lotta:
Japp, vi måste hävda oss mot rötäggen.

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-09-09 22:53:37

Känner igen mig alldeles utmärkt. Nästa gång jag blir sjuk ska jag gå till veterinären.
Det verkar vara ett starkt kriterium för att bli anställd inom sjukvården att vara just stendöv.

Chefer blir anställda för att de är bra på att räkna pengar, spara pengar och tjäna pengar. Vad de vet om, eller bryr sig om verksamheten, dess anställda och kunder har underordnad betydelse. Det är inte därför man blir chef.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-11 21:29:01

Re Kimmi:
Veterinärer är ett bra alternativ!

Dom kan ju inte ställa dumma frågor till djuren. Inga djur som fattar spydiga frågor.

Jag skulle gärna gå till henne :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela