Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Gräsklippnings terror

Publicerad 2005-08-13 11:43:57 i Lite av varje,

Är det dags att fly från hemmet nu igen? Kanske ska åka på en utflykt i några timmar?

 

Gräsklippningsterrorn startar visst idag.

Finns några fördelar med regn. Jag slipper höra gräsklippare varje dag. Men å andra sidan växer gräset så otroligt snabbt av allt regn så nu kör alla grannar igång klipparna samtidigt.

 

Kan ni inte ta det lugnt på lördag? Inte för min skull. Jag är ovanligt pigg och vaken på lördag förmiddag. Som jag har sovit senaste natten.

Men era familjer kanske vill mysa idag. Sista helgen innan arbetsveckorna börjar igen för flera av mina gulliga grannar. Finns mindre gulliga också för den delen.

 

Fast det är mysigt med välklippt gräs också. Bara inte gräsmattan var så stor.

Tar nog hellre utflykten idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela