Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hata Apoteket ännu mer

Publicerad 2005-08-03 18:24:32 i Lite av varje,

Är så trött på Apoteket att ännu ett irritationsmoment startar en fullständig härdsmälta hos mig. Nu har jag väntat sen i fredags på att djurkliniken skulle ringa in recept till mitt lokala apotek. Jag vet att djurkliniken har mycket att göra så jag tänkte att det är helt okey att vänta till tisdag innan jag börjar jaga på dom. Kände mig riktigt storsint så jag kunde till och med tänka tanken att apoteket hade mycket att göra.

Hade kvar medicin till min halvt pälslösa lapphund så det var ingen panik. Då.

Men när inget recept hade kommit in igår kväll gav damen på apoteket rådet att jag nog måste höra av mig igen till djurkliniken och "skynda på dom lite" som hon så käckt uttryckte det.

Jaha fick väl göra det då!

Naturligtvis hade djurkliniken fixat receptet! Samma dag som jag hade ringt. Fattar inte hur dom hinner ordna allt så snabbt men det gör dom alltid.

Puss till djurkliniken i Hudik!

Men skitApoteket hade tydligen tappat bort receptet på vägen. Ett mycket vanligt problem för djurkliniken precis som för många andra som måste ha med Nya Apoteket att göra.

Riktigt varför recepten inte kommer fram det orkar jag inte sätta mig in i. Jag vill bara att det ska fungera!

Och varför kan dom inte inrätta en vettig internettjänst som gör att jag kan se om mina recept har kommit in på apoteket. Många recept skickas ju via mail. Varför i helvete ska jag sitta och ringa till en central apotekstjänst när man ändå sitter på statliga Apoteket och knopar ihop hemsidor om än det ena än det andra. Vad är det för mening med internet om jag ändå måste använda telefonen för att prata med en människa som sitter i någon servicecentral på Gotland eller i Korpilombolo eller var dom nu finns.

Jag blir galen!

 

Pluskund har jag blivit! Yes! Jag får käcka mail hem till mig om olika temakvällar på mitt lokala apotek. Eller mail om vilka produkter som jag kan köpa för dom pluspoäng som jag skrapat ihop. När jag pratade om pluspoäng såg mina sommargrannar helt frågande ut. Det hade dom aldrig hört talas om. Vårt lilla apotek informerar om Plustjänsten men tydligen inte alla apotek.

Det är väl tur ändå att det finns en urgullig människa kvar på vårt lilla apotek som har järnkoll på information om såna saker. Dessutom fixar hon alla recept i en rasande fart. Utan henne hade jag varit totally lost för längesen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela