Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hjärnan kokar

Publicerad 2005-08-02 23:58:12 i Min hälsa,

Vet inte vilken dag det. Eller vilken tid på dygnet det är. Ok nu har jag kollat på klockan på datorn. Men är det tisdag eller onsdag. Sover på så udda tider att jag tappar koll på veckodagarna. Just ja, jag somnade under Allsång på Skansen. Tisdag fortfarande alltså.

Var programmet bra föresten? Jag vet inte. Får kolla tidningen imorgon. Eller inatt.

 

Det är konstigt med stress. Lite stress gjorde mig extra skärpt och fokuserad.

När jag kände pulsen stiga lite innan jag skulle hålla ett föredrag inför många människor. Då gjorde jag mina bästa föreläsningar. När jag var helt avslappnad kunde det bli lite för okoncentrerat.

 

Men för mycket stress under lång tid gör att hjärnan kokar. Det känns så i alla fall.

 

Ikväll hittade jag tandkrämstuben i frysen! När slängde jag in den där? Har ingen aning.

 

Nyss gick jag ner för att fylla på vattenskålen åt hunden. Så borstade jag tänderna. När jag var klar med tandborstningen kom jag inte ihåg om jag hade fyllt på nytt vatten i hundskålen så då gick jag in i köket igen och gjorde om det.

  

Jag sysslar ju inte precis med hjärnkirurgi just nu så nog borde jag veta vad jag gör i min lilla värld.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela