Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mani på mobiltelefoner

Publicerad 2005-08-22 18:52:29 i Lite av varje,

Jag hatar min mobiltelefon.

Det har jag gjort i bra precis ett år nu.

 

Det är ingen udda form av självplågeri jag ägnar mig åt. Jag har bara inte hittat någon riktigt bra orsak att byta ut telefonen.

Den är ful, fyrkantig, trist, har fel färg, fel modell… osv. Men inte ens jag som är prylgalen tycker att dom skälen räcker.

 

Den var alldeles för dyr att köpa. Att byta ut den mot en nyare och billigare variant klarar jag inte. Alla finesser som jag vill ha i en mobiltelefon finns ju redan där.

 

3G? Glöm det i Sundsvall!

 

Efter att jag har gnällt på mobilen i nästan ett år så vill ju ingen av mina vänner köpa den heller. Eller låna den. Dom är rädda för att jag tänker lura på dom en skittelefon.

Även om jag tycker att det är en skittelefon så fungerar den hur bra som helst. Man kan t.o.m. ringa med den. Inga problem alls!

 

Kom loss med några bra argument nu!

 

Hur jag ska kunna byta ut telefonen utan att dom nära och kära blir helt galna på min prylmani?

 

 

Kommentarer

Postat av: sandra

Publicerad 2005-08-23 16:13:09

hej!! tänkte bara säga att 3 telefoner funkar faktiskt bra i sundsvall!! i alla fall själva 3G nätet, men inte alltid själva telefonen... hoppas du hittar en bra telefon!!
//S

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-08-23 20:25:34

Hej Sandra!
Är jag så hopplöst efter nu?

Måste skärpa mig.

Har du en bra telefon?

Postat av: Angel

Publicerad 2005-08-23 20:26:36

Släng den i väggen eller backen så den går sönder eller börjar vägra fungera. Då MÅSTE du ju bytA! ;)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-08-23 20:58:50

Har tappat den på ett betonggolv. Den fungerar ändå!
Men jag kämpar på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela