Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Träning i teori och praktik

Publicerad 2005-08-07 17:21:49 i Hälsa och ohälsa,

Själv har jag kommit på vad jag ska göra dom närmaste timmarna.

 

Är dags att komma igång lite mer seriöst med min egen träning. Alltså börjar jag med att läsa om träning. Som den goda teoretiker jag är.

Magazine Fitness senaste nummer är oläst. Nu ska jag läsa. Med rubriker som

  • Bye Bye gäddhäng!
  • Bli snygg och stark
  • Tränar du för hårt?

ska jag väl ha sysselsättning åtminstone några timmar. Sen somnar jag förmodligen av utmattning efter att bara ha läst om träningen.

Kan ju bli extra intressant att se vad Emma Andersson har att bidra med för råd när det gäller träning. Enligt tidningens rubrik är hon på väg mot toppformen. Jaha, hon också!

 

När jag har fräschat upp dom teoretiska kunskaperna om träning är det väl dags att börja planera. Gymkortet är fortfarande aktivt på StepIn. Får börja skriva in tider i kalendern nu.

  1. Teori
  2. Planering
  3. Praktik. Bara att köra igång med träningen. Inte fundera så mycket.

Glömde att jag behöver nya träningskläder. Det måste fixas först. Men jag har fått flera mail med erbjudanden om att köpa höstens snygga träningskläder så det ordnar sig. Beställ på internet.

Fast då måste jag få pengar först.

Så måste friidrotts-VM vara avslutat förstås!

 

Men sen ses vi på StepIn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela