Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vad gör man när det är strömavbrott?

Publicerad 2005-08-07 14:47:53 i Lite av varje,

Nu kanske jag ska göra något annat än att titta på tv när sjukampen tar paus några timmar.

 

Finns många saker man kan gör en regning och blåsig dag.

 

  • Läsa böcker. "Fällan" är spännande men så fort jag börjar läsa så ringer telefonen och då tappar jag tråden. Men ikväll ska jag komma åtminstone halvvägs genom boken. Vill ha en bok att recensera.
  • Sex. Nej, Honey tittar på friidrotts-VM och vill inte bli störd. Störd blir jag också snart. Får väl skaffa mig en älskare som är ointresserad av idrott. Så blir alla glada och nöjda. I varje fall jag!
  • Måla naglarna. Nej, det gjorde jag inatt. När Honey sov.
  • Tvätta håret. Har redan gjort det.
  • Lösa världsproblemen. Ja, det kanske är något jag kan ägna mig åt en regning söndag! Kommer kanske inte så långt ensam men det brukar väl aldrig hindra mig från att engagera mig i saker.

Det blåser så kraftigt nu att vi redan haft strömavbrott en gång. Tack snälla dator som sparade all text jag börjat skriva!

Blir strömavbrotten fler så kanske vi får en tv fri dag.

Jag ska väl överleva det också. Frågan är snarare om Honey gör det?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela