Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Working hard

Publicerad 2005-08-10 23:31:05 i Lite av varje,

Själv är jag riktigt dålig på kroppsarbete. Åtminstone tycker jag det. Det kanske är för att jag jämför mig med mina föräldrar hela tiden.

Men människor som inte känner mig så väl brukar förvånas över att jag kan göra något annat än att hänga över böcker, sitta vid datorn eller måla naglarna.

- Kan du laga så god mat?

- Har du målat huset? Va, är det sant?

- Har du klippt gräset? Orkar du det? Va?

Ser tydligen ut som jag inte kan arbeta med kroppen.

På en arbetsplats trodde dom inte att det var jag som hade fixat tårtan när det var min tur att bjuda på fikabröd. Dom trodde att någon hade bakat och dekorerat tårtan åt mig.

 

Kan inte rå för att jag ser så välstädad ut. Ser ut som jag kommer direkt via strykbrädan även på regniga hundpromenader. Kan ramla i en lerpöl och ändå resa mig upp och se helt fräsch och ny duschad ut.

 

Jaja, jag vet att det inte är något världsproblem direkt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela