Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Finaste julklappen

Publicerad 2005-12-24 18:47:04 i Årstider,

Jag fick en så underbar julklapp av min ”sommargranne”.
Hon hade stickat en elegant svart halsduk till mig. Till halsduken hör det ett par ”vantar” med halva fingrar. Det där lät knäppt. Förstår ni vad jag menar? Jag måste ta ett foto och visa er vad fint det är.  
Ett riktigt modeblogg-foto med mobilkameran via spegeln kanske? Där mitt huvud är bortkapat.
Nej, jag ska vänta tills det blir ljust.
Inga prylar jag ska ha på mig ute på hundpromenaden. Nej, här handlar det om vackra accessoarer.
Hon stickade samma fina saker åt sin dotter i somras. Ett härligt garn som är mjukt och silkigt.
Jag fick prova halsduken i somras och den var så vacker, mjuk och silkig att jag satt med den en hel kväll. Önskade att jag kunde sticka så fina saker.
Men nu gjorde min sommargranne det åt mig!
Åh, vad jag saknar henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela