Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Man med traktor

Publicerad 2005-12-08 23:17:15 i Dagens,

Män med traktorer är bra! När det snöar.
Då slipper man skotta snö. En stor traktor tar bort all jävla snö på fem minuter. Det gillar jag!
Annars hade jag väl varit ute ännu och skottat snö. Vilken rysare.
När det blir halt ute kommer han och vräker ut sand. Det gillar jag också!
Ifjol vinter kom ”traktormannen” vid 10-tiden en kväll. Stackars människa, tänkte jag.
Nu har han suttit i sin traktor och kört upp vägarna härute hela dagen. Mörkt och kallt.
När jag gick ut och skulle prata med honom upptäckte jag att det var hans son som körde traktorn.
”Traktormannen” var på semester i solen och värmen.
Då tyckte jag synd om mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela