Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mumma är speciell

Publicerad 2005-12-20 01:46:05 i Hunden Mumma,

Jag har aldrig fått någon vidare ordning på inkallningen heller. Mumma springer aldrig till mig.
Hon går! Så sakta som hon bara kan.
När jag träffade supernanny sist så släppte vi ut hunden från bilen så hon fick springa runt en stund. Då blev jag orolig. Tänk om hunden springer ut på vägen. Alltså kliver jag ur bilen och börjar ropa efter henne.
Supernanny blir irriterad och säger åt mig att vara tyst.
”Hon kommer, håll käften nu” säger han.
”Jamen tänk om…” säger jag.
Mumma står naturligtvis ca 2 meter från bilen men det ser inte jag för att det är mörkt. När jag får syn på henne börjar jag locka på henne och när hon inte kommer så går jag mot henne för att hämta henne.
”Vad fan gör du”, säger supernanny. ”Det är ju hunden som ska komma till dig och inte du som ska gå till henne”.
Ja just ja! Så var det man tränade. Det har han ju helt rätt i. Det här kan jag ju. Egentligen. Men…
Tror att jag tappade hjärnan nånstans när jag köpte Mumma.


Kommentarer

Postat av: rita

Publicerad 2005-12-20 03:06:50

Är man djurvän, och äger egna djur,, katt eller hund, eller nått annat djur, blir man nog lite "knäpp"! SÅ jäkla gott det är!!!!(att va knäpp menar jag)

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-12-20 04:35:46

Lätt att skämma bort de där pälsbollarna så de tror att de är boss... Been there done that.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-20 05:17:52

Re rita:
Jag blir värre och värre! :)
Men djuren lever ju så kort tid!
Och det är jäkla gott att få vara lite knäpp och skämma bort dom små liven!

Är det så här att få sladdbarn också?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-20 05:19:21

Re Kimmi:
ja min pälsboll vet att hon är boss. Det vet jag också.:)
Vissa gränser har jag men...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela