Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Snö igen

Publicerad 2005-12-07 06:21:28 i Dagens,

Det är inget kul väder ute. Har snöat så det är vitt ute igen, dessutom blåser det rejält.
Men idag kan vi inte stanna inne hela dagen. Bäst att gå promenad även om hunden vill mysa inne. Mumma får offra sig idag. Min rygg mår inte bra av att missa promenaderna.

Nu ser hon lätt irriterad ut över att jag tänder ljus och spelar musik. Det stör henne. Hon vill sova nu. När äntligen tvn har tystnat. 


                                   ängel

Ja, men nu är sängen visst ledig. Då passar hon på att hoppa upp och gosa ner sig på täcket. Inte så dumt ändå att matte kliver upp.

Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-12-07 10:31:26

Mina hundar tillåter att jag spelar musik och tänder ljus... men inte att jag rör mig i huset. Helst ska jag sitta i min tankesmedja och hamra på tangentbordet. Då är det sååååå nöjda och glada och ligger och snarkar och fiser.

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-12-07 10:31:56

haha - låter som att mina hundar är de som bestämmer i huset...

men nix... så är det inte!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-07 17:19:45

Re Nina på Johangården:
Jag undrar vem som bestämmer? :)

Jag låtsas att jag bestämmer hemma. Men Mumma vet nog hur det egentligen är.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela