Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Handbromsen är trasig

Publicerad 2005-07-27 01:26:12 i Lite av varje,

Nu fungerar inte handbromsen på bilen. Det är, minst sagt, inte bra.

Igår rullade bilen en meter bakåt (åtminstone enligt grannen) fast jag hade dragit åt den j***a handbromsen så hårt jag orkade. Men det räcker inte, jag måste lägga i en växel också.

 

Lämna bilen på verkstad? Självklart! Men min favoritverkstad har semesterstängt.

 

Tänker inte göra som i fjol sommar då jag lämnade bilen till "fiffige arne" som åtgärdade ett fel på bränsleröret i en rasande fart. Billigt var det också.

Men sen blev jag stående efter vägen med en bil som läckte bensin. "Fiffige arne" hade använt en slang som inte tålde bensin för att laga röret.

Min kompis fick bogsera bilen tillbaka till hans verkstad och så fixades läckan igen. Den här gången skulle slangen tåla bensin. Ha!

Jag hann köra två kilometer sen forsade bensinen ut igen. Då hade bilen precis stannat utanför en annan verkstad så nu fick dom ta hand om eländet.

Efter ännu en reparation visade nya verkstan stolt upp slangen från "fiffige arne" och visade att den också hade spruckit för att den inte tålde bensin.

 

Sen var allt frid och fröjd?

 

Nejdå, röret hade lagats på två olika ställen första gången. Alltså fick bilen ett nytt läckage av bensin efter E4 i semestertrafiken. Följt av bogsering tillbaka till verkstad för ny reparation.

 

Hela eländet tog minst 1 år av mitt liv!

 

Sen tyckte jag att det kändes bensinlukt hela tiden när jag körde. Kollade maniskt efter läckor.

 

Så jag väntar nog tills mina favoritbröder är tillbaka från semestern!

 

Förresten hade jag en gammal Saab en gång i tiden. Där var handbromsen bara medskickad.

Man vänjer sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela