Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Inga fobier när det gäller hundar

Publicerad 2005-07-28 01:52:51 i Lite av varje,

Är så mysigt att sitta och skriva när hunden ligger och sover så gott bakom mig. Hon trivs på golvet vid det öppna fönstret där det är svalt.

 

Nu har hon nästan slutat klia sig. Interceptor fungerar bra mot rävskabb. Var värre förut när man skulle bada hundarna i en illaluktande sörja.

Jag har städat ordentligt nu och tvättat alla hennes filtar och mattor.

 

Konstigt att jag som nästan har fobier för att bli smittad av andra människors sjukdomar är så oberörd av att hunden har rävskabb. Stör mig inte ett dugg.

 

Men kommer det en förkyld människa i närheten av mig springer jag all världens väg. När det går magsjuka eller influensa i omgivningen önskar jag att jag hade en Ebola-dräkt. Helst med egen luftförsörjning så att jag inte kommer i kontakt med andras äckliga bakterier och virus.

 

Då är en hund som kliar sig lite inget problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela