Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ingen sömn för den late

Publicerad 2005-07-23 04:28:42 i Min hälsa,

Det blir ingen sömn inatt heller trots perfekta förutsättningar. Regnet som smattrar mot fönstret, mys med honey, hunden som snusar så gott, datorn avstängd.

Men min hjärna arbetar på övertid som vanligt.

Antingen ta en sömntablett eller också gå upp och skriva. Blir nog båda delarna innan det är morgon skulle jag tro.

 

Morgon förresten.

Varför är många människor i min omgivning så belåtna för att dom vaknar tidigt på morgonen?

Får alltid höra att "man kan ju inte ligga och sova bort hela dagen". Eller "jag kliver upp klockan 5 varje morgon och det är den bästa tiden på dagen".

En säger "du är så trög" när jag kliver upp klockan 10 på morgonen. Trög? Moi? Skulle vilja se hur trög du är den här tiden på dygnet.

 

Att små barn väcker sina föräldrar tidigt på morgonen kan jag förstå. Fast småbarnsföräldrar brukar sucka över att bli väckta så okristligt tidigt.

 

Men mina bekanta har inga små barn just nu. Dom är bara vanligt, normalt morgonpigga.

Härligt för er!

 

Jag brukar sova som bäst när dom kliver upp på morgonen.

Härligt för mig!

 

 

Tror att jag ska ringa till er någon gång vid den här tiden och kvittra om hur härligt det är att vara så pigg på natten.

Så kanske ni slutar att ringa vid sjutiden och tjata om att fåglarna kvittrar, att det är sommar och att jag sover bort hela livet.

 

Vi hörs vid 10-tiden på förmiddan istället så blir vi alla glada och nöjda!

Kommentarer

Postat av: Jennix

Publicerad 2006-01-13 18:26:17

Tja, speciellt när man har depression och kan sova hur mycket som helst för att man inte har någon energi, DÅ är det jättekul att höra att man är lat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela