Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Prinsessorna ska sova i natt

Publicerad 2005-07-28 01:46:34 i Lite av varje,

Har varit vaken alldeles för mycket dom senaste dygnen. Igen!

 

Blir så stressad när det är för mycket runt omkring mig. Senaste veckorna har det varit så fullt av olika aktiviteter. Mest roliga saker men det spelar ingen roll. Stressad blir jag i alla fall.

 

Men det är ju sommar och jag vill njuta av allt underbart som finns att göra just nu.

 

Har ändå blivit mycket bättre på att hitta vettiga rutiner för att få mina dagar att fungera.

Att nästan schemalägga veckorna i förväg.

Se till att jag inte gör allt på samma dag. Rutiner är bra för mig.

Men lite spontana aktiviteter måste det ju finnas utrymme för. Annars blir man ju för less.

 

Idag har det varit en alldeles för hektisk dag. Så nu får det bli vilodagar på torsdag och fredag.

 

Sen är det dags för grillfest på Galtströms kafé på lördag. Då vill jag vara utsövd och fräsch.

 

Missade min långa promenad med hunden idag. Det känner jag av nu. Axlarna och nacken värker av för mycket bilkörning och för mycket flängande fram och tillbaka.

Är så less på mina avspänningsövningar att jag skiter i dom ikväll! Eller...? Nej, jag gör dom nog när jag lagt mig ändå.

Men sen ska jag ta två sömntabletter. En av varje sort. Kommer att sova som en prinsessa inatt!

 

Det gäller att vara envis. Aldrig ge upp. Kör man huvudet i väggen tillräckligt många gånger så lär man sig till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela