Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Samtal väntar

Publicerad 2005-07-13 05:06:41 i Lite av varje,

Samtal väntar. Det är kul (?) med kompisar som alltid kopplar bort mina telefonsamtal för att någon annan ringer just när vi pratar. Det tutar lite diskret i telefonluren och vips så har dom kopplat bort mig för att svara på det andra samtalet. Telefonsamtalet som alltid är så otroligt mycket viktigare än mitt samtal. Börjar ta det personligt nu. Nej förresten det har jag gjort en lång tid. Hatar att sitta och vänta på att den jag pratade med ska återkomma och fortsätta samtalet. Ibland tar det 30 sekunder och ibland tar det en kvart. Eller en dag!
Jag lägger omedelbart på luren numera! Sen frågar dom varför jag la på luren. Konstigt va?!
Om nån väntar ett viktigt samtal är det förstås helt OK. Men i 99 fall av 100 är det bara vanliga telefonsamtal. Inget speciellt. Inte mer speciellt än mitt pratande i luren.
Är det något viktigt som gäller familjen t.ex. så ringer dom på mina kompisars mobiltelefoner. Eller skickar SMS. Eller ringer upp på vanliga telefonen igen! Ganska lätt.

Jag är faktiskt teknikfreak. Gillar alla prylar som mobiltelefoner, datorer, DVD, MP3. Ja det mesta.
Men dom prylarna är ju som gjorda för att vi ska kunna styra tekniken och inte tvärt om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela