Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Sleepless in Sundsvall 2

Publicerad 2005-07-13 04:16:25 i Min hälsa,

alfons skrev:

Hade jag bara läste detta INNAN min värdelösa natt på sjukhuset med elkablar i huvudet och papperslakan hade jag iallafall fått några timmars sömn med sömnabletter.. bäst jag läser din blogg i fortsättningen. (hur lång tid tar det att få bort limmet i håret?)Jo, de kom ju förövrigt fram till att jag vänder mig mycket. När jag är vaken alltså. Raketforskare verkligen.



Darkangel:
Ja nu är det dags igen. Tredje natten utan sömn. Sov en timme mellan kl 22 och 23. Sedan klarvaken. Hatar att sova en enda timme och sen vakna och vara hur pigg som helst. På natten. Nästa dag går man som en zombie och är helt slut. Har tittat på DVD tills ögonen blöder. Gjort avspänningsövningar. Men vad faan det fungerar ju aldrig. 26 grader i sovrummet gör ju inte saken bättre.
Har provat Melatonin. Får beställa från USA men det har fungerat i perioder. Men inte i natt.

Jag håller med dig alfons, dom är verkligen raketforskare på sjukhuset. Jag trodde att jag skulle få en förklaring till varför jag inte kan sova. Vad är det som händer i hjärnan. Vad händer i kroppen. Beror det på stresshormoner, rubbad dygnsrytm eller vad som helst. Inte bara ett konstaterande att man vänder sig mycket i sängen. Att man inte sover. Saknar djupsömn. Men tjena det kunde jag ha berättat redan efter 10 års sömnproblem. Jag skulle vilja se deras kurvor och sätta mig och granska vad EEG aktiviteten egentligen visar. Och alla andra kurvor som dom får fram vid Polysomnografi utredningen. Få göra forskningen själv. Inte få ett meningslöst svar hem i brevlådan.
Sen vill man väl ha ett förslag på vad man ska göra för att kunna sova en normal sömn. Ja, jag vet att läkare kan hjälpa mig att sova. Ta till tunga artilleriet. Men herregud jag vill ju vara vaken dagen efter. Inte vara så trött så att man rör sig i slow-motion. Om man rör sig överhuvudtaget.
Nej det får väl bli vakna nätter. Eller vanliga sömntabletter när jag blir för less. På sommaren är det väl ok men vintern är en pina.

Limmet försvann fort. Såren efter tejpen var värre för mig. Men hur man såg ut under undersökningen. Med alla elektroder fastlimmade. Tubgas, tejp och lim över hela huvudet. Trodde inte mina ögon när jag tittade mig i spegeln. Borde ha förevigats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela