Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Stackars hund - stackars räv

Publicerad 2005-07-18 04:03:15 i Hunden Mumma,

Tänkte försöka sova inatt men nu har jag vridit mig i sängen i två timmar så det är nog lika bra att ge upp.

 

Det ska visst vara ett bra råd att kliva upp och göra något annat. Men förmodligen så är det väl något betydligt tråkigare man ska göra än att skriva på bloggen.

En bra orsak till att inte skriva är, för mig, att axlarna och nacken redan värker efter flera timmars skrivande på bloggen. Men nu får det väl vara så ett tag då. Antingen värk eller vrida sig i sängen. Det är som att välja mellan pest och kolera.

 

 

Hunden kliar sig dessutom så mycket att jag blir stressad. Vi har en skabbräv som stryker runt huset. Rejält drabbad av denna eländiga sjukdom söker den sig till husen för att leta mat.

Jag vet inte om hunden också fått rävskabb.

Hon har ju äntligen börjat fälla sin vinterpäls. Hon har varit skendräktig och hormonsvängningarna då brukar göra att hon kan klia sig.

Dessutom är det varmt och framförallt rejält fuktigt ute. Hårtorken brinner väl snart efter allt torkande av hundpäls i sommar.

Mycket kan göra att hon kliar sig. Prinsessan är ingen klådhund. Har aldrig varit tack och lov!

Men efter att jag såg räven kan jag inte låta bli att tänka på rävskabb.

Har undersökt varje millimeter av min hunds päls men den är lika fantastiskt fin som vanligt. Hon är ren, nyschamponerad och luktar lika gott som vanligt. Inget våtexem alltså. Finns inte en prick någonstans på huden men likt förbannat kliar hon sig.

 

Alltså är det dags att ringa till Djurkliniken i Hudiksvall imorgon. I love Djurkliniken i Hudik! Undviker Djurkliniken i Sundsvall så länge det bara är möjligt. Åker gärna sex mil tur och retur för att få åka till Hudik. Ni är så trevliga i där. Har så bra service. Även under semestertid. Alla veterinärer är bra där. Framför allt min favorit veterinär.

Har min favorit veterinär semester ska väl någon annan kunna skriva ut medicin till min prinsessa. Det är väl dags igen nu då.

Men stackars räv. Kan ju inte medicinera den tyvärr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela