Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Stressad av att göra listor

Publicerad 2005-07-27 01:40:44 i Lite av varje,

När jag var på en rehab-resa en gång för några år sedan fick jag lära mig att det var bra att göra listor på viktiga saker.

Sen kan man snabbt checka listorna och stryka allt man fixat. Det skulle minska stressen om man hade mycket att göra.

 

Det är väl ingen som ger det rådet nu får jag hoppas!

 

Jag blir så otroligt stressad av alla listor. Men nu kan jag inte låta bli att göra dom. För då blir jag ännu mer stressad.

 

Att göra imorgon:

  • Ge hunden Interceptor mot rävskabb.
  • Till frisören och få mitt hår klippt och tonat.
  • Besöka skitApoteket och köpa idrottstejp och tvättkräm. Hämta ut medicin. Måste kolla om receptet skickats först. Hatar att ringa till skitApoteket!
  • Köpa hundfoder och hundgodis. Rökta senor från död oxe är gott tycker Mumma!
  • Besöka ÖB och köpa tvättmedel och stor flaska Ajax. Är billigt!
  • Köpa te. Vill ha Mammas Mirakel och Wizard. Dom är godast just nu.
  • Handla! Slut på Paulunbröd.
  • Ringa postgirot. Kodkortet är spärrat eftersom jag slog in min fars kod istället för min egen. Skit!
  • Kolla och tvätta kläder till grillfesten på lördag.
  • Köpa regnkläder?
  • Skicka SMS till M som är i Ö-vik och fyller år! Men hur mycket fyller hon? Skitsamma. Grattis i alla fall!
  • Torka golven igen!
  • Tvätta handdukar igen! Finns snart inga rena och torra handdukar.
  • Borsta hunden. Smörja utsidan av Mummas öron med kortison kräm så att hon inte kliar sönder sig ännu mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela