Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Torrfoder

Publicerad 2005-07-16 23:12:34 i Hunden Mumma,

Konstigt att ha en lapphund som inte äter allt. Hon kan vända bort huvudet och se ut som hon mår illa när jag bjuder henne på något som mina andra hundar tyckte om. Glass är jätteäckligt. Tårta är vidrigt! Godis, nej fy! Lagad mat är pest! Älgkött kan duga men absolut inte köttfärs.

Hon gillar torrfoder. Men vi fick prova många innan hon hittade någon favorit. Hon vill ha "sörja på burk" dvs. en ask Ceasar. Det är hennes favoritmat! Varje dag.

Mina andra lapphundar åt allt. Fanns det inte mat så uppfann dom mat. Dom åt när som helst och var som helst. Tiggde ohejdat vid matbordet. Käkade glatt fikabröd och blev lätt feta som små grisar.

Men inte Mumma. Kommer ihåg första sommaren när jag envisades med att bjuda henne på glass när det var varmt. Hon såg ut som hon skulle kräkas. Vände bort huvudet i vämjelse över att få något så äckligt som glass på tungan. Sen satt jag där med två glasspinnar.

Men vad är det för fel på torrfoder och "sörja på burk"?

Smal och vacker är hon min prinsessa.

Kommentarer

Postat av: Wiz

Publicerad 2005-07-19 11:57:58

Hej. Var glad att jycken är lite kräsen. Min hund äter allt. Då menar jag inte all mat eller hundmat. Han äter ALLT. I och för sig äter han inte upp inredning eller andra lösa persedlar i huset (för det får han inte). Men på promenad, då äter han grästorvor, gamla kvitton, pinnar, blad från buskar, plastband som någon snitlat skogen med osv osv. I matväg har han hittills bara vägrat äta rå lök. Men han är riktigt söt ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela