Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Blåbär eller julmust

Publicerad 2005-11-28 19:28:36 i Hälsa och ohälsa,

En av mina favoriter är Fredrik Paulun. Har läst många av hans böcker om kost och hälsa.
Därför har jag nu pinat mig igenom tv programmet Fråga Doktorn. För att Fredrik var med i programmet. Annars har jag så svårt för den läspande läkaren i programmet Fråga Doktorn. Men hon var ovanligt tyst idag. Experterna fick prata om vad vi ska äta och framför allt om vad vi inte ska äta.

Några nyheter? Nej, inte direkt.
Ät blåbär och glöm julmusten är väl en kort sammanfattning.

Jag blir alltid våldsamt sugen på allt som man inte ska äta när jag ser den här typen av program.  
Därför har jag druckit ett stort glas julmust och käkat en bit choklad medan jag tittade på tv.
Jag drack light julmust dessutom. Det är inte bra. För artificiella sötningsmedel fanns inte på stenåldern. Varning! Det är farligt.

Hade jag några vitaminpiller hemma skulle jag nog proppa i mig dom också.

Förlåt Fredrik! Jag ska genast plocka fram den signerade boken. Jodå, jag har sett Fredrik i verkligheten. Han var en bra föreläsare.

Men nu ska jag dricka lite mer julmust. Hjälp, jag är beroende!
Av lightjulmust.

Kommentarer

Postat av: moni

Publicerad 2005-11-28 19:38:24

Ja kära nån, jag är oxå hooked på julmust light. Hemskt. Men härligt. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-28 20:33:52

Fredrik får säga vad han vill.
Jag måste ha julmust!

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-12-03 23:33:00

Det fanns inte choklad på stenåldern heller...inte julmust heller förresten...varken vanlig eller light. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela