Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Deadline

Publicerad 2005-11-26 04:12:37 i Hälsa och ohälsa,

Klockan fyra på morgonen är min deadline. Men inatt blir det nog snarare vid femtiden.

Nej, Mocca min sömn fungerar inte alls bra. Blir värre för varje dag. Jag har gett upp på det området.
Får se vad jag ska göra åt saken.
Det värsta är att jag har sån hemsk huvudvärk på morgonen. Du vet ju själv hur det känns.

Jag vet ju att jag ska sköta mig bättre.

Äter inte. Hur smart är det? Fredrik Paulun skulle gråta.
Sover inte.
Tränar inte.
Rehabilitering pågår ju inte några timmar i vecka hos en sjukgymnast.
Rehabilitering är en del av livet om man har kroniska sjukdomar.
Jag kan ju hela "schemat" så väl.

Men teori och praktik är inte alltid samma sak.

Kommentarer

Postat av: Mr.D

Publicerad 2005-11-26 12:18:22

För ett par år sedan hade jag sporadiska sömnproblem. Datorer/internet och inga tider att passa dagtid är rena döden för dygnsrytmen.

När det var som värst och jag behövde komma i fas igen struntade jag i att sova vissa nätter för att garanterat kunna sova nästa.

Det funkade men dagen utan sömn var ofta rätt jobbig..

.D

Postat av: MOCCA

Publicerad 2005-11-26 16:36:14

Stackars dig...jag vet ju att du har sömnproblem...önskar att jag hade ngn. trollformel som kunde ta bort dom...
/M

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-11-26 23:09:54

Skickar en megakram! Stilnocten funkar tack och lov i min lilla hörna av världen, men jag vet hur vidirgt det är att inte kunna sova. I övrigt verkar vi vara ganska synkade vad gäller huvudvärk och inaktivitet just nu. Bor du verkligen så vackert? Jag menar, bor du nära alla de där underbara bilderna? Tänk om jag hade en så'n utsikt. Jag har en parkeringsplats utanför mitt vardagsrumsfönster och ett cykelställ utanför köksfönstret.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-26 23:20:28

Re Kimmi:
Tack för megakramen!
Jag bor nära alla vackra bilder. Nästan utanför fönstret.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-26 23:20:38

Re Kimmi:
Tack för megakramen!
Jag bor nära alla vackra bilder. Nästan utanför fönstret.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela