Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Förkylning eller Ebola?

Publicerad 2005-11-16 22:01:16 i Dagens,

En annan ursäkt till att jag inte hinner shoppa så mycket är faktiskt att jag tycker synd om hunden.
Lite oklart varför jag tycker synd om hunden. Men jag gör det.
Stackars hund som får ligga i bilen medan jag är inne i affärer.
Idag gick vi först en promenad på över en timme. Sen fick hon leka med en hundkompis.
Jag körde naturligtvis först till hundaffären för att inte hunden skulle bli ledsen. Hon förväntar sig det. Piper av lycka redan när vi närmar oss Birsta.
Sen är det fullt race för mig i affärerna i Birsta.
Medan jag hela tiden går och har dåligt samvete för att hunden kanske fryser i bilen. Fryser? Det är en lapphund med tjock vinterpäls. Hon har sin polotröja på sig i bilen. Är invirad i en fleecepläd och ligger på tjocka fårfällar. Var tjugonde minut kommer jag till bilen och kollar att hon har det bra.
Egentligen är det mer synd om mig som svettas i affärerna med alla andra förvirrade och stressade shoppare. Många som är förkylda nu också. Urk för förkylningar.
Jag vill ha min Ebola-dräkt nu!

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2005-11-16 23:47:22

Vi löste problemet genom att se till att värmaren i bilen startade och gick i 20 minuters intervaller. Hunden var en frusen typ (imp. aus) och gillade inte alls den svenska kylan. Men så älskade hon att vara i bilen också. Människor tyckte ofta synd om henne när hon låg i bilen och vi var på tomten och skottade snö.. Dom skulle bara veta hur mycket hon "tjatat" för att få komma in!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-21 03:33:18

Re Alexandra:
Men vad gulligt!
Bra tips!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela