Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Indisk huvudmassage?

Publicerad 2005-11-21 01:55:30 i Hälsa och ohälsa,

Behandlingar orkar jag inte längre gå på. Jag har provat det mesta.
Tillslut spyr man över alla olika behandlingar. Många är seriösa och gör mycket gott. Jag hittade en sjukgymnast som var guld värd. Seriös och välutbildad. Finns många som är det.

Finns också många som är mindre seriösa. I den här branschen kan man skära guld nu. Alla med värk som behöver hjälp. Alla utbrända som inte hittar rätt.

Jag häpnar över hur många olika typer av mer eller mindre seriösa behandlingar man kan få i min närhet just nu. Indisk huvudmassage, shiatsuterapi, chokladmassage, taktil massage, reikki healing, Do in, chakrabalansering, frigörande dans, dynamisk meditation, kristallterapi, shamansk healing… jag kan göra listan hur lång som helst. Ofta har dom som ger behandlingarna korta utbildningar. Utan någon som helst sjukvårdsutbildning i botten. Dom jobbar hemma i sina lägenheter på deltid.
I bästa fall gör väl inte behandlingarna någon skada.
Kan kännas skönt att bli ompysslad en timme oavsett om det heter reikki healing eller något annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela