Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Missförstånd

Publicerad 2005-11-26 02:53:24 i Sweets for my sweet,

När vi pratar om framtiden så framhåller han alltid sin ekonomiska status. Jag är glad om han har det bra ekonomsikt.
Men jag är ganska ointresserad. Jag behöver inte bli försörjd. Klarar mig själv. Har alltid gjort det. Kommer alltid att göra det.
Men för Pyret verkar det vara viktigt för honom att berätta hur god hans ekonomi är. Hur bra jag skulle ha det om vi levde ihop.

Jag drömmer om sex med Pyret och han pratar om pengar.
Jag längtar efter trygghet och han pratar om pengar.
Jag vill ha en stabil människa som kan avlasta mig. Han pratar om pengar.
Jag vill bli ompysslad, känna mig trygg, veta att det finns någon som alltid ställer upp. Pyret pratar om pengar.
Vi pratar om helt olika saker. Tror aldrig han förstått hur lite pengarna, husen, båten m.m. betyder.
Det är ju bara prylar. Döda ting. För honom är det kanske ett sätt att marknadsföra sig själv.

Hus har jag själv. Så det räcker och blir över.
Jag vet inte hur han tänker. Om han alls tänker när vi inte träffas.


Kommentarer

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-11-26 23:06:51

Tror inte det är Pyret du vill ha egentligen, utan du vill ha den där killen som kan ge dig alla de där sakerna du räknar upp....

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-26 23:42:50

Re kimmi:
Jag är spytrött på Pyret!
När jag skriver ner vad jag känner så syns det ju så väl.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela