Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Skäller högt

Publicerad 2005-11-28 20:51:18 i Dagens,

Min granne har en stor schäfer. Varje gång vi går förbi huset så kastar sig hunden mot fönsterrutorna och skäller. Det skallrar i dom stora fönstren.
Deras vardagsrum är ca 12 m långt och hunden följer oss hela vägen och attackerar fönsterrutorna. Kul typ.

När hon köpte hunden var hon mycket noggrann med att berätta att hunden var en utbildad vakthund. Ingen vanlig liten fegis alltså. Utan en riktig kravallhund.

Undrar vad hunden skulle göra om han kom ut? Slicka ihjäl oss?


Jag har nog lite respekt för hunden.
För i kväll smög vi ljudlöst förbi.
Utan att han märkte något.

Kommentarer

Postat av: rita

Publicerad 2005-11-29 02:09:30

Fy fan, jag får handsvett bara av att läsa detta inlägget! Tur jag inte bor och måste gå förbi där. Å andra sidan, då hade jag redan vart död i hjärtsnurp!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-29 16:38:24

Re Rita:
Du skulle träffa min sötis! Som terapi.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela