Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Bodybutter i skogen

Publicerad 2005-10-14 23:28:05 i Dagens,

Nu tänkte jag ta det här med mitt duschande i skogen. Nina på Johangården undrade och jag delar gärna med mig.
Jag är ju sällan så skitig att jag behöver duscha i skogen. Mest äckligt med blöta och svettiga kläder. Det är ju bara på vissa utvalda ställen svetten luktar illa så det räcker fint med att få på sig torra kläder.
Ibland känner jag ändå för en dusch. Därför har jag alltid campingduschen med mig.

Nej, nej nu ljuger jag igen.
Jag har ingen campingdusch i bilen. Men det vore ju en tanke. Lite kallt vatten har jag alltid i bilen åt hunden. Så varför inte en kall avrivning också.
I mitt normala något överhettade tillstånd skulle det säkert behövas. Kunde ju ha termos med varmvatten med också.
Måste nog fundera mer på det där.

Duschkrämerna använder jag nog mest för att tvätta hunden därbak. När det behövs. Hon får stå ut med kallt vatten hon också. Stackars hund.
Sen kan jag tvätta händerna med Body Shops underbara duschkrämer så känner jag mig så fräsch. Har små söta flaskor med mig. Bodybutter i liten miniförpackning.
Hur jag ska förklara att jag har kroppssmör med mig vet jag inte.
Får nog fundera mer på det också.

Kanske har någon hemlig dröm om att bara sticka iväg någon dag. Aldrig återvända.
Då är det nog bra att ha hela väskan packad med alla livets nödvändigheter.

Har jag nämnt att jag har alla mediciner med mig i handväskan? Spelar ingen roll om jag inte använt dom på fem år. Dom finns med ändå.
För säkerhets skull.


Kommentarer

Postat av: Ellis

Publicerad 2005-10-14 23:45:14

Nämen, precis sån är jag med! "Alltid redo", liksom.
Jag har ryggsäck istället för handväska, och i den finns:

*diverse mediciner, myggmedel,plåster och liknande
*hundbajspåsar, små tuggpinnar, leksak och annat till Toksnok
*lite nödpengar
*kamera, extra batterier till kameran
*tändstickor, snöre
*våtservetter
*penna och papper
och så viiiidare...

Här är det inte så mycket "mitt hem är min borg", mycket mer "min ryggsäck är mitt hem". Eller nåt. :)
Har jag bara min ryggsäck är allt som det ska.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-14 23:54:19

Re Ellis:
Tur att vi är fler! :)
Jag vill vara förberedd. På allt.

Postat av: Ellis

Publicerad 2005-10-15 00:05:21

Precis så. "Ifall..."

Postat av: Ellis

Publicerad 2005-10-15 00:33:43

*asg*
Det slog mig just att du säkert kommer få en del intressanta träffar på titeln på detta inlägg... =)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-10-15 01:18:43

*skrattar* tack snälla vän .. jag behövde verkligen ett skratt efter min skitdag:-(

*kram*

Postat av: Mocca

Publicerad 2005-10-15 01:41:49

Jag hade en necess en neces en neccesä hur fan stavas det?
du vet en sådan sär liten sak som man har toalettartiklar i -utifall det skulle bli bortamatch...
Numer blir et inga matcher alls :(

/M

Postat av: Mocca

Publicerad 2005-10-15 01:43:52

silly me! jag hade ju bara behövt kolla i ditt inlägg -bra minne men kort kallas det! :)
/M

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-15 01:47:52

Re MyyZz:
Ja, du hade en skitdag. Jag försökte muntra upp dig. Men...?
I morgon tar vi nya tag. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-15 01:49:45

Re Mocca:
Jag hade ett elände innan jag kunde stava ordet. Rättstavningsprogrammet i Word vägrade förstå mina desperata försök.
Sen satt ordet där. Utan problem.:)

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-10-15 12:51:58

*skrattar så jag välter*

där fick du till inlägget tycker jag...
tänkte inte på att du kanske tvättar Mumma när hon skitit på brallorna... sina egna brallor då.

Oftast hittar jag inget vatten att tvätta Bortbytingen i när han är dålig i magen... i somras tvättade jag honom i Vänerns vatten vid Mariestad sedan han fått ett akut dåligmageanfall och skitit ner sig grymt mycket.

Har faktiskt funderat på att klippa hans stora och långa byxben men det har stannat vid tanken på det. För han skulle nog se larvigare ut då än om han har snoddar i byxhåret. Den mycket långhåriga svansen brukar han däremot klara utan problem.

Själv vill jag ha så lite som möjligt med mig när jag går ut... illa nog med nyckelknippan och mobilen. För på kvinnors kläder är det dåligt om fickor oftast och små är de också. Bajspåsar har jag inte med mig då jag nästan alltid går där det är ok att skita för hundarna.

Och är det inte ok, som inne i stan till exempel, så har de diarre helt plötsligt som en blixt från klar himmel. Och hur enkelt är det att ta upp med en bajspåse på asfalten? Skulle behöva dra med mig vattenslang på dessa promenader i så fall...

Hrm... får rulla ihop vattenslangen och hänga den tvärs över kroppen... tror jag. Lång blir den i alla fall - flera kilometer!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-15 23:25:19

Re Nina på Johangården:
Ja, det var ingen dum idé med vattenslangen. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela