Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Droga rätt!

Publicerad 2005-10-05 21:09:27 i Min hälsa,

Inte klagade Million dollar baby på lite värk. Det var betydligt värre saker som fick henne att ge upp.

Men jag gillar att klaga.

Min värk just idag beror på bilen.
Nej, jag har inte haft sex i bilen. Då hade jag nästan kunnat ta värken med ett leende.
Allt är Bilprovningens fel. Som lät mig vänta i 40 minuter. Inklämd i min fars bil.

Märk väl att inget är mitt fel. Nejdå, jag är som sagt ofelbar.
Kunde möjligen ha förutsett att det skulle vara så lång väntetid när man inte bokar tid för ombesiktning.
En ombesiktning som tog 2 minuter om man bortser från väntetiden.

Jag kunde ha smällt i mig en dos painkillers före bilresan. Men jag har lite problem med den saken. Tycker inte att bilkörning och drugs hör ihop.

Faan nu mår jag illa igen. Dags för lite vila. Finns piller mot illamående också. Men då blir man trött.
Jag ska inte vara trött imorgon. Ingen hangover av mediciner. No more.

Det är en hel vetenskap att droga bort värk på rätt sätt. Jag tror att jag ska skriva en avhandling om saken. Läkarlinjerna borde åtminstone bjuda in mig så blivande läkare får lära sig lite om smärtlindring på ett effektivt sätt.
Läkare är amatörer!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela