Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Female trouble

Publicerad 2005-10-24 22:41:26 i Träning,

Igår satt jag och smörjde in mina långa ben med Body Butter.
Konstaterade att vadmusklerna kändes riktigt spända. Tänkte att jag nog borde stretcha lite mer. Hade suttit stilla alldeles för länge.
Sen kommer jag på att det är ju bara normala muskler jag känner. Inte några onormalt spända muskler alls. Utan hyfsat vältränade vadmuskler.

När jag läser träningstidningar finns det en vanlig fråga som tjejer ställer. Dom undrar hur man tränar för att få långa, slanka muskler. Eller hur man tränar utan att få några muskler alls. Speciellt benen är ett problem. Tjejer vill inte ha muskler på benen. Det verkar knäppt. Är ju i högsta grad funktionellt att ha bra utvecklade muskler på benen. Man använder dom ju ofta.

Vad är det annars för mening med att träna? Jag vill gärna ha muskler. Snyggt som bara den. Inte går det så lätt att få bulliga stora muskler heller.

Ofta är det killar som svarar på frågorna i tidningarna. Några tar problemet på stort allvar. Ger många råd om hur man ska träna för att få slanka muskler. Tur att jag inte behöver svara på den typen av frågor.

Har träffat en tjej som medvetet drog ner på sin träning av just benen. Hon hade problem med att få byxor som passade. Kan säga att hon verkligen hade rejäla muskler.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2005-10-25 15:05:50

fast just vaderna kan jag förstå om man inte vill ha muskler på. Jag ser redan ut som en fotbollsspelare trots att jag inte har några stora utvecklade muskler, stövlar görs inte för kvinnor med vader helt enkelt.
nu har jag ju inte tränat på överlängesen så för min del är det nog ingen fara :-D

Postat av: Anna

Publicerad 2005-10-25 17:50:24

Men alltså. Det tar verkligen låång tid att bygga upp muskler. Sen beror det på hur mycket underhudsfett man har som gör om musklerna syns eller inte. Muskler har man vare sig man vill eller inte. Mina syns, och det är jag nöjd med...;)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-25 22:30:34

Nu sitter jag på en riktigt stor muskel.
Musculus gluteus maximus.
Den är stor. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela