Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Feminist

Publicerad 2005-10-17 22:04:53 i Dagens,

Dessutom är jag feminist. Bara så där rakt av.
Tänker inte gradera mig själv som någon speciell typ av feminist. Det gör så många andra mycket bättre.
Ett tag var ju alla feminister. Det var ju nära att Göran Persson började kalla sig feminist. Men efter Fi så är det väl ingen större risk för det. Nu är feminist närmast ett skällsord.
Något man kan skryta över. Så där lite glassigt, ”jag är minsann inte feminist”. Applåder till alla som skriver eller säger det.

Jag vill inte vara mainstream.
Alltså skriver jag att jag banne mig fortfarande är feminist. Japp. Så var det sagt.
Bara så där rakt av!

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2005-10-18 01:17:30

Skönt att det fortfarande finns ÄKTA feminster kvar!
/M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela