Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fi eller inte Fi

Publicerad 2005-10-14 00:49:57 i Dagens,

Nu svarar jag på Moccas frågor. Snor dom rakt av. Slå mig om det inte är ok!

1. Jag är kvinna alltså är jag:
A Stark och självständig
B Ett sexobjekt
C Ett offer

A och B. Ibland C men det är patetiskt. Jag är patetisk ibland.

2. Jag känner mig förtryckt av:
A Min pappa och bror
B Mina killkompisar
C Ingen

Det får bli A och C. Inte konsekvent men jag är inte konsekvent.

3. Jag är en hetrosexuell kvinna  alltså är jag:
A Ett offer för mäns lustar
B Könsförrädare
C Någon som föredrar att ha sex med män

A och C

4. Jag har lägre lön än min mannliga kollega och det beror på:
A Det är en del av männens konspiration mot alla kvinnor
B Han har mer arbetslivserfarenhet och en högre utbildning än mig
C Jag är kvinna

Absolut A och C. Ingen har mer arbetslivserfarenhet än jag.

5. Jag har lägre lön än min kvinnligakollega och det beror på:
A Det är en del av mäns konspiration mot alla kvinnor
B Jag är kvinna
C Hon har mer arbetslivserfarenhet och en högre utbildning än mig

Nu blev det svårt. Jag säger A, B och C. För jag är som sagt inte det minsta konsekvent.

6. Jag är en hetrosexuell medelinkomsttagare alltså är jag är:
A Kärring
B Majoritet av den kvinnliga befolkningen
C Bannlyst från Fi

A och B. Inte kan jag vara bannlyst från Fi.

7. Jag kallar Tiina Rosenberg saker som anspelar på hennes sexuella läggning och årsinkomst –resultatet av det blir:
A Jag blir anmäld för hets mot folkgrupp
B Jag blir avstängd från bloggen
C Jag blir kallad en fördomsfull hetrosexuell medelklasskärring

A, B och C. Men nu skulle jag aldrig göra så. För jag är en fiin människa.

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2005-10-14 01:02:28

Den som slår dig -får stryk av mig!
God natt på dig också!
/M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela