Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Frågor och svar

Publicerad 2005-10-04 01:29:12 i Lite av varje,

Här kommer svaren Vic!

Hur kom det sig att du började blogga? Varför alltså?
Ville skriva om mina tankar och åsikter. Hade funderat en lång tid på att göra en hemsida. Det var så krångligt att göra hemsidan. Fastnade i HTML koder och började aldrig skriva.

Det här med blogg var ju sommarens fluga. När upptäckte du fenomenet blogg?
Jag tror att det var Linda Skugge som skrev om hur fantastiskt det var med bloggar.

Vad handlar din blogg egentligen om?
Den handlar om mig. Om mina åsikter och om allt som för tillfället roar mig.

Vad vill du uppnå med ditt bloggande?
Vill nog mest skriva av mig. Ibland testa mina åsikter på andra människor.

Tröttnar du aldrig på att blogga? Prestationsångest?
Nej, jag tröttnar inte. Ibland har jag inte tid. Men har aldrig tröttnat. Prestationsångest kan jag känna ibland. Speciellt när det är en dag när många läser mina inlägg. Då vill jag leverera något bra.

Känner du att du har ett ansvar gentemot dina läsare att skriva bra?
Både ja och nej. Kanske är det mest prestationsångest. Nu skriver jag ju inte om så allvarliga frågor. Men jag vill att det ska vara bra ändå.

Kan man skriva om vad som helst i en blogg?
Ja, det tycker jag.

Vad skriver du inte om i bloggen och varför?
Utmanar gränserna hela tiden. Vill dock inte namnge personer jag känner. Alla uppskattar inte att bli ”kända” på min blogg.

Läser du andras bloggar? Om ja varför och vilka? Om nej, varför inte?
Jag läser mängder av bloggar. Söker efter nya hela tiden. Blir glad när jag får kommentarer på mina inlägg för då hittar jag nya intressanta bloggar.

Om du måste nämna en "bloggidol" vem blir det då och varför?
Kan inte nämna någon. Det varierar.

Hur många besökare har du i snitt per dag?
Det varierar mellan 200-300.

Vilka är dina läsare?
Dom som skriver kommentarer är lätta att hitta. Annars är det svårt att säga.

Vilka vill du ska läsa din blogg respektive inte läsa?
Alla får naturligtvis läsa min blogg. Från början ville jag vara helt anonym. Nu spelar det inte så stor roll längre.

Vilka reaktioner har du fått på din blogg?
Positiva reaktioner för det mesta. Dom andra klickar nog snabbt bort mig.

Hur länge kommer du att fortsätta blogga?
När jag tröttnar lägger jag av.

Hur kommer du att se tillbaka på din blogg i framtiden?
Som mitt eget mycket speciella projekt.

Hur kommer du att spara dina blogginlägg för framtiden?
Jag sparar inläggen. Men det är ingen katastrof om allt försvinner. Är inte sentimental på det sättet.

Bloggfenomenets framtid?
Har alltid funnits människor som skrivit dagbok på olika sätt. Men om just bloggandets framtid vet jag inget.

Vad har bloggen gett dig?
En mycket speciell gemenskap med andra bloggare. Finns alltid någon som kan få mig att må lite bättre när jag behöver det. Även om det är klockan tre på natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela