Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Insnöad utan snö

Publicerad 2005-10-23 20:12:08 i Dagens,

Förutom att jag är insnöad rent mentalt så fryser jag också. Fötterna är som isbitar. Det behövs ett rejält element inne i arbetsrummet. För det är skitkallt på golvet. Men jag får fortsätta att frysa.

För min hund har elementskräck. Hon är otroligt rädd för element. Rädd för själva ljudet när termostaten på elementet slår på och av.
Jag tänker inte försöka vänja henne av med den skräcken. Hade en gång en hund som var skotträdd och vilket helvete vi hade när den rädslan skulle försöka arbetas bort. Åh, alla träningstips vi fick från Brukshundklubbens duktiga instruktörer. Alla böcker jag plöjde genom som tog upp området skotträdda hundar. Inget lyckades. Hon var alltid skotträdd. Eländet slutade med att jag blev skotträdd också.

Förstår inte varför hunden är rädd för detta lilla svaga ljud som knappt hörs. Hon är inte skotträdd. Är knappt rädd för något speciellt.

På vintern fryser vi i sovrummet. Får värma upp sovrummet innan lilla hunden kommer dit. Sen är elementet avstängt under hela natten. I nödfall, om det är trettio grader kallt ute kan jag dra på elementet för fullt en stund. För då låter inte den satans termostaten alls. Annars får det räcka med värmeljus i mängder.
Kunde ju dra in golvvärme i huset. Eller montera in en braskamin i sovrummet. Var kök en gång i tiden där mitt sovrum finns nu så det är fullt möjligt. Saknas lite pengar bara.

Förresten finns det dunsockor. Får räcka ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela