Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jag älskade min morfinpump

Publicerad 2005-10-16 00:13:14 i Hälsa och ohälsa,

Dags för lite hard core igen.
Sjukvård alltså. Speciellt för Sandra.
Vi behöver många bra sjuksköterskor så jag vill gärna skriva ett lite länge inlägg till dig.

Mitt gnäll om dålig smärtlindring på gynavdelningen är både gnäll och verklighet.
Från början fungerade allt mycket bra. Jag hade min morfinpump. Vilket framsteg!
Jag borde ha tagit med mig Tradolan Retard för det hade dom inte på avdelningen. Bara Tradolan.
Men det handlade ju om så kort tid så jag trodde det skulle gå bra.
Nackkudden skulle jag också ha tagit med men…

Det du skriver om ont i nacken efter op är helt rätt. Jag kom ihåg att berätta för narkosläkaren att jag hade problem med nacken så dom bäddade så bra åt mig under operationen. Kände inte av nacken alls.

Men ryggen! När jag vaknade ur narkosen grät jag nog. Personalen på post op kom direkt och tryckte i mig rejält med medicin. Sen uppe på avdelningen var det samma elände. Ryggen gjorde mest ont.
Alla nyopererade hade ont i ryggen. Sköterskan ringde ner till op och frågade vad det var fråga om.
Det visade sig att dom bytt operations bord. Hade väl inte lärt sig att bädda riktigt bekvämt för patienterna.
Sängarna på sjukhuset är ju grymma också så inte blev det bättre.

Nu fungerade det mesta ändå bra den första tiden. Jag såg ”oförskämt pigg ut” som min läkare sa. Väntade på att få komma hem.

Kommentarer

Postat av: H

Publicerad 2007-03-05 13:33:10

hur fungerar en morfinpump ?

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-12 13:43:24

Hur fungerar en morfinpump

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-12 13:45:03

Hur fungerar en morfinpump

Postat av: Anne Mariia Helmi Katriina ,Hilma

Publicerad 2010-09-19 22:19:12

smärtstillande medel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela