Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Röd hund

Publicerad 2005-10-14 00:04:02 i Hunden Mumma,

Min hund gillar att göra konster. När hon får applåder så kör hon ett helt cirkusprogram i en rasande fart. Hon får många applåder kan jag berätta.

Nu funderar jag på var jag ska hitta en snygg tröja till henne. M1 vrålade åt mig när jag berättade att Mumma ska få en polotröja till vintern. Du har en lapphund sa min kompis. En lapphund! Dom har päls. Men min Mumma ska naturligtvis inte ha tröjan på promenaderna. Då skulle hon svettas ihjäl. Utan efter promenaden. När hon ligger i bilen. Kan ju börja frysa annars. Ifjol fick hon en luftvägsinfektion. Bakteriell. Så det så. Hon behöver en tröja. Så att hon inte fryser. Röd ska den vara. Nu har jag bäddat i bilen med två fårskinnsfällar. Så att hon ligger varmt och skönt. Nu fattas bara tröjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela