Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Strålande diagnoser

Publicerad 2005-10-24 00:45:42 i Hälsa och ohälsa,

Borde verkligen inte sitta så här länge framför datorn. Faan vad ont det gör överallt.

För jag har ju kroniskt cervikobrakialt smärtsyndrom och Sjögrens syndrom.
Det är synd om mig.

Den första diagnosen är bara ett finare namn för att beskriva att man har ont i nacken. Att värken strålar ut i armarna.
Ja, oj vad jag strålar!

Vad Sjögrens syndrom är orkar jag inte beskriva. Det måste vara jordens tråkigaste diagnos.

En gång hade jag diagnosen ”Fraktur strax proximalt om mitten av proximala falangen”.
Den diagnosen var kul. Den använde jag länge.
Att det bara betydde att jag hade brutit en tå var ju inte lika roligt att säga.

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2005-10-24 01:25:28

"Fraktur strax proximalt om mitten av proximala falangen" -det måste jag komma ihåg att berätta för mamma.

En gång för 100 år sedan när mina föräldrar var nygifta så blev mamma arg på pappa och sparkade till honom på smalbenet (jag vet det är hemskt) men hon fick sitt straff. För att hon bröt stortån. Givetvis vågade hon inte gå till läkaren.
Något år senare så hade hon ont i foten, och när hon kom till läkaren så frågade han varför hon inte uppsökte läkaren när hon bröt stortån, eftersom att nu hade den läkt väldigt fult.

Så kan det gå, och inte har hon sparkat pappa ngt. mer på smalbenet heller :)
/M

Postat av: Sussi

Publicerad 2005-10-24 08:53:59

Jag har förstått av dina bloggar att du har någon form av sjukdom.
Kan inte vara roligt att lida av dessa sjukdomar som du har, jag hoppas att du trots detta har ett strålande humör när du inte har smärta och lider.
Tur att du kan skriva av dig på bloggen.
Må så gott och vi hörs på bloggen.

Postat av: SANDRA

Publicerad 2005-10-24 09:54:26

SJögrens - jojo...

Postat av: Gnosan

Publicerad 2005-10-24 13:59:48

"Kroniskt cervikobrakialt smärtsyndrom" jag har liknande besvärliga diagnos efter en steloperation i min nacke som misslyckades för ett antal år sedan, en moster har Sjögrens så jag känner till lite om den sjukdomen. Inget kul tillstånd, något av dem. Önskar dig en fortsatt "bra" måndá...jag precis som du har funnit en liten glädje i att blogga* mvh G

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela