Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Svartsjuk på blåmärken

Publicerad 2005-10-06 00:13:10 i Sweets for my sweet,

Pyrets svartsjuka är inte farlig. Snarare lite komisk. Jag har känt honom i sen jag var mycket ung. Han är inte en våldsam man.
Jag får så lätt blåmärken. Skrev om det tidigare. Läs här.
Räcker att man petar på mig så får jag ett blåmärke.
Brukar skämta med Pyret om att han har gett mig några rejäla blåmärken när vi har träffats.
Det har han aldrig riktigt trott på. I somras fick han se hur jag såg ut. Med alla mina blåmärken. Han blev skiträdd! Vågade knappt ta i mig. Jag förklarade och förklarade men det hjälpte inte. Tog många dagars ”terapi” innan han kunde koppla av igen.

Nu när jag tränar igen så har jag otroligt mycket blåmärken överallt. Mest på benen.
Nu har jag lyckats få blåmärken även på insidan av låren. Måste nog säga att jag kommer att ha lite svårt att förklara hur jag har fått dom.
Vad är det för träning som ger blåmärken där?

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-10-06 09:40:04

Hmmm himla dålig hålvana? :-)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-06 11:59:20

Re MyyZz:
Du är rolig du! :)

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-07 00:13:26

Hoppa på bock..jag menar över... Hmm...

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-07 19:51:04

Re Kimmi:
Hoppa på bock?
Ja, det skulle förklara mycket. Haha!

Postat av: Evy

Publicerad 2006-03-05 12:44:17

Jag vet, jag är världens hypokondriker.. men det kan ju vara blodcancer? Har för mig att man får blåmärken jättelätt av det. Usch jag oroar dig i onödan.. ville bara varna ;P

Postat av: Darkangel svarar Evy

Publicerad 2006-03-05 12:51:50

Jag har ju kollat. *S*
Har tagit alla prover som finns att ta när det gäller mina blåmärken. (ibland på läkares uppmaning)

Gjorde det tidigt. :)
Och sen igen och igen och igen...
Jag har inga problem med hypokondriker. :)
Vi trivs tillsammans!

Postat av: Emma

Publicerad 2006-04-26 18:46:50

Hittade precis din blogg, mycket underhållande läsning! Började träna "på riktigt" igen nu efter jul och har också fått grymt med blåmärken, speciellt på benen. Är väl lite smyghypokondriker så jag har oroat ihjäl mig, men enligt de blodprover jag tagit är det inget fel. Skönt att veta att vi är fler!

Postat av: Darkangel svarar Emma

Publicerad 2006-04-27 00:20:07

Välkommen Emma!
Jag är också smyghypokondriker. :)
Jag har så många blåmärken på benen nu att det nästa är komiskt.
Vad tränar du?

Postat av: Emma

Publicerad 2006-05-11 16:39:31

Tackar tackar :)
Jag tränar det mesta just nu: spinning, step up, styrka, jogging... Eftersom jag har väldigt ljus hy syns minsta blåmärke rejält! Läste att det antagligen beror på att små blodkärl brister vid ansträngning... Började genast oroa mig för hjärnblödning då... Hjälp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela