Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Drömmar

Publicerad 2005-09-11 00:39:08 i Lite av varje,

Men det där med maten var inte förvirrande. Det var bara gott!
Förresten gillar jag rejäla huvudrätter också. En stor bit kängurufilé var inte dumt när vi provade det.

Det som var förvirrande för min tröga hjärna idag var alla djur som släppts ut från sina burar och krypin. Dom klev lugnt runt bland borden på uteserveringen.
Först kom en tupp och en höna som tiggde mat. Var totalt orädda för oss människor.
Min hund fick en väsning från mig att ligga stilla och bara drömma om kokta höns.
När en annan hund flög upp och skällde lite på tuppen blev han förolämpad och flaxade iväg in i skuggan, på behörigt avstånd, och började gala för full hals. Ända tills den stackars fågelhunden snällt fick krypa in under bordet. Då kom tuppen tillbaka och smög runt vårt bord igen. Min hund verkade tydligen ofarlig.
Jag blev lite stressad över deras uppvaktning. Försökte diskret få dom att flytta någon annanstans. Det struntade dom totalt i.

Sen kom en svart kanin. Glatt hoppande bland borden. Nu vädrade min hund kaninragu.
Jag blev lite mer stressad och väste ännu en gång åt hunden att vara lugn och tyst. Det var hon.
Duktig hund!

Var det bara djur där idag?
Nejdå, det var både vuxna människor och barn som glatt pekade på allt som fanns att titta på. Som njöt av maten och hade det lika underbart som både jag, min hund och mina nära vänner.

Nu planerar vi inför nästa helg. Vad vi ska äta då, som säsongsavslutning.

Men hunden drömmer nog om både kaniner och höns. Och vad man kan göra med dom. När inte matte är med.



Kommentarer

Postat av: Rita

Publicerad 2005-09-11 00:49:10

Du snackar om att din hjärna inte tål så mycke choklad,,, host o harkling, jag äter inte choklad,, men var fan äter du nånstans?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-11 01:21:37

På zoo verkar det som :)

Eller kanske på ett café som ligger utanför Sundsvall. Galtströms Café. Där kocken kommer från Australien och lagar underbart god mat i mycket generösa portioner. Vänligt ställe för både vuxna och barn. Med en liten "djurpark" som kanske barnen njuter mest av.
Men även en söt hund njuter av att titta på djuren. På sitt eget lilla sätt.

Postat av: Rita

Publicerad 2005-09-11 01:24:10

på den tiden jag var krögare så skulle det va förbjudet enl hälsovårdsmyndigheten,,,å fan vet om jag ville ha hönor runt fötterna när jag skall äta,, ärligt!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-11 01:51:00

Förbjudet att komma från Australien?

Finns möjlighet att sitta inomhus också. Helt utan djur.
Finns inga djur i köket. Utom dom som är döda och ska tillagas och ätas förstås.
Jag har kollat! Har lite fobier när det gäller renlighet i kök.

Djurparken finns för övrigt utomhus.

Personligen gillar jag min "höna" mest!

Postat av: Rita

Publicerad 2005-09-11 02:24:51

Nä fy fasiken så rolig du blev nu då, men jag vill inte ha någon höna,,,springandes när jag skall äta,, *flabbar så jag välter*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela