Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Duntäcke och seriemord

Publicerad 2005-09-11 11:35:49 i Lite av varje,

Det är en gråkall mulen dag idag. Var bara +1.5°C inatt. Och jag frös, fast jag låg under duntäcket.  Hur ska det här sluta? Snö redan i september?  Var tog växthuseffekten vägen?
Mer värme, tack.
Men jag kämpar på med min myshelg ändå. Lite uppblandad med seriemord. Patricia Cornwells nya bok är lite annorlunda skriven än dom andra i serien. Bättre eller sämre? Har ingen aning. Jag klarar inte att recensera böcker. Jag vill bara luta mig tillbaka och njuta av läsningen.

Undrar om hunden är superpigg idag. Vi kanske kan ta en kort och snabb promenad och sen kan jag krypa ner under duntäcket och fortsätta att frossa i boken Flyg fula fluga. Länge sedan jag läste om riktigt otäcka seriemord. Men trenden i deckarbranschen kanske har vänt. Blir åter inne att skriva om annat än pedofiler.

Kommentarer

Postat av: Lexrex

Publicerad 2005-09-11 14:44:39

Längtar verkligen att få läsa den. Vad/vilka gillar du mer? Val McDermid, Ian Rankin, Dennis Lehane??

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-11 20:07:40

Beställde både Val McDermids senaste bok "Andras plåga" och Patricia Cornwells senaste alster. Hade svårt att bestämma mig för vilken jag skulle börja läsa.
Ian Rankin är också en klar favorit.

Dennis Lehane har jag inte läst så mycket av. Ännu.

Postat av: Lexrex

Publicerad 2005-09-12 22:54:24

Då har du mycket att se fram emot. Rekommenderar verkligen "Rött regn", som även finns på film, och "Patient 67", en mycket märklig historia.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-12 23:15:16

Re Lexrex:
Härligt att det finns någon bra deckarförfattare som jag har missat.
Som du skriver så får jag ju mycket att se fram emot. :)
Vintern är för lång här.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela