Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Facket ringer inte

Publicerad 2005-09-06 00:51:49 i Tankar,

Jag skjutsade hem min far i en rasande fart.
När vi kom hem till honom ville naturligtvis mina föräldrar bjuda på mat. En trevlig granne var där och käkade middag och pratade om allt möjligt.
Vi satt och tittade på foton från i somras och jag kunde knappt sitta stilla av ren irritation.
Klockan 17.00  satt jag med mobilen i min ena svettiga hand och alla papper i min andra svettiga hand och väntade på telefonsamtalet.
När klockan var 17.20 och hon fortfarande inte hade ringt tänkte jag ställa mig och skrika rakt ut. Just då räknade jag varje sekund. Som om det hade gällt livet. Vilket det inte gjorde men det spelade ingen roll just då.
För min stressade hjärna gällde det livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela