Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Förstående

Publicerad 2005-09-20 02:10:26 i Lite av varje,

Tittar mycket på tv. Det har jag skrivit förut men jag tar det en gång till. Jag tittar mycket på tv.
Helst serier på dvd. Nu återvinner jag gamla serier för att jag känner för det.
Bra för min sömn. Nu kan jag ju slutet på serierna så jag behöver inte stressa upp mig för att jag inte vet hur ett avsnitt ska sluta. Inte så dumt.
Tror inte att alla sömnforskare håller med mig. Men det gör det samma. Blir ofta alldeles matt av alla experter som lägger huvudet på sned och säger ”jag förstååår att det måste vara jobbigt för dig”.
Någon berättar att dom är rädd för att en anhörig ska dö i en allvarlig sjukdom, att huset har brunnit upp, pengarna är slut, företaget som dom arbetat åt har gått i konkurs, katten har dött och …
pratexperterna lägger huvudet på sned och säger ”Jag förstååår…”

Förståelsemuskeln jobbar ganska bra när dom ständigt sitter med huvudet lite snett lutat åt sidan. Musculus sternocleidomastoideus heter den muskeln förresten. Förståelsemuskeln.

Allvarligt talat har nog många forskare humor. Nej, nu överdrev jag. Men några har helt klart humor. Åtminstone dom som tidigare har studerat på KTH. Det här hittade jag hos Fretardo.
Jag visste att det var något speciellt med min före detta chef. Hans förkärlek för hårdbröd med kaviar. Hans ständiga tjat om hur bra utbildningen var just där. Hans eviga längtan tillbaka till Teknis.
Ja, jäklar vad man får lära sig mycket när man läser bloggar.  


Kommentarer

Postat av: Rita

Publicerad 2005-09-20 17:18:38

Förståelsemuskeln???? Den var bra!

Postat av: Nina

Publicerad 2005-09-20 20:21:49

Själv kollade jag på ett sugigt avsnitt av Baywatch i natt. Dom borde verkligen sända lite bättre grejer för oss med sömnbesvär! =) Somnade inte förrän kl.6. i morse. Försökte bli tröttare genom att läsa igenom gamla recept i min receptlåda men det hjälpte inte heller... ;=)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-20 20:42:07

Re Rita:
Ja det är ett bra namn.
Fast jag har stulit uttrycket från en sjukgymnast. :)

Men kolla själv får du se.
Hur dom lägger huvudet på sned och ser förstående ut. Experterna.
Inte för att jag vill att dom ska stelopereras men...Jo förresten ta och steloperera dom!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-20 20:49:20

Re Nina:
Läsa gamla recept är en klassiker!
Det gjorde jag i natt.

FASS är bra läsning när man inte kan sova. Jag blir förstås pigg när jag läser den. Men ändå. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela