Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Gratis lyx

Publicerad 2005-09-19 18:07:51 i Lite av varje,

Men den bästa belöningen idag var gratis.
Efter mina övningar på gym och i butiker tog jag med mig hunden och åkte ut till skogen.
Tog med mig några mackor och PepsiMax och lite godis för söt vovve. Sen gick vi en lugn promenad och satt oss vid en skogstjärn och fikade.

Så ljuvligt det var!
Solen sken och det var riktigt varmt. Glad vovve badade och nöjd matte sträckte ut sina långa ben. Vi vilade, fikade och njöt nog lika mycket båda två.
Vilka härliga färger det börjar bli i skogen nu!

Den här typen av enkla utflykter gjorde vi ofta när jag var barn. Föräldrarna packade in mig och sig själva i bilen eller båten och så åkte vi iväg. Mat eller fika fanns alltid med. Men sen blev jag ”vuxen” och började krångla till saker och ting. Uppskattade inte det som fanns alldeles i närheten.
Känns skönt att jag äntligen blivit vuxen på riktigt. Det där lät riktigt pretentiöst! Men jag tror att ni förstår vad jag menar.

Inte behöver man åka jorden runt för att känna sig riktigt lycklig. En solig eftermiddag vid en skogstjärn fungerar så bra.

Kommentarer

Postat av: Rita

Publicerad 2005-09-19 19:23:57

Förstår precis vad du menar! Ja, varför missar vi detta sköna vi har nära, och tror att lyckan sitter lååångt borta, utomlands?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-20 20:51:50

Re Rita:
Jag gjorde en ny liten utflykt idag.
Det var underbart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela