Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hundbajs del 2

Publicerad 2005-09-27 20:42:47 i Hunden Mumma,

Medge att det är ett elände att gå promenader på kvällen ändå. Jag bor på landet så det är mörkt ute. Det finns ju hus där det lyser fint men på vägen är det mycket mörkt.
För att gå vår kvällspromenad ska hunden utrustas med reflexsele och ett blinkande halsband. Jag har reflexväst och reflexer runt benen och armarna. Har med mig en stor strålkastare som jag framförallt använder för två ändamål. Ja själva ordet ändamål ger en liten ledtråd.

När det gäller säkerhet på mörka vägar är jag lite fanatisk så jag behöver väl knappast berätta att vi kastar oss ner i diket när det kommer bilar som kör för fort. Men där ligger vi och blinkar fint.
Rymdhunden, kallar en granne min hund. Vad han säger om mig kan jag bara gissa.

Men åter till strålkastaren. Den använder jag för att bilarna ska se oss. Dom brukar nog se oss.
Det andra användningsområdet är ju självklart för oss som har hundar.
Jag lyser på hundens bakdel när hon ska skita. En rejäl strålkastare får hon riktad mot sig varje gång det är dags. Jag måste ju veta. Så att vi kan vända och gå hem sen.

Och nejdå, hon behöver inte gå hos någon hundpsykolog. Trivs alldeles utmärkt. Hundar är mycket toleranta djur. 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2005-09-27 20:56:50

Hahah, först tänkte jag att du hade den med för att kunna lysa efter andra hundskitar för att slippa trampa i dom..haha

Postat av: Maria

Publicerad 2005-09-27 20:58:07

Fniss, jag är sådär när jag är ute och rider, pyntar på hästen reflexer i massor, pannlampa och hela köret. Fast jag inbillar mig att han tycker han är snygg med det. Mina katter har reflexhalsband när de är ute oxå. Mer reflexer åt världen!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-27 23:00:21

Re Anna:
Nja, det händer inte så ofta. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-27 23:03:24

Re Maria:
Min hund har fått så mycket beröm över sina reflexer att hon går ett extra varv i hallen innan hon går ut. Och bara visar upp sig. Som på en catwalk. Ja, förlåt men jag gillar katter.
/D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela