Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Livet är en fest

Publicerad 2005-09-30 11:31:50 i Lite av varje,

Diskuterade alkoholism i morse. Jag hävdar att en av mina vänner är alkoholist.
Själv tycker han att han bara festar två gånger i månaden. ”Men när jag festar, blir det rejält” är hans stående kommentar. Nog blir det rejält. Minnesluckor, maniskt fyllbabbel, bråkar med fel personer och ångest dagen efter. Fast det har nog hänt många som inte direkt är alkoholister.

När jag däremot ser att han måste dricka tills all sprit är slut då funderar jag.
När han måste dricka öl dagen efter för att lindra bakfyllan då reagerar jag. Inte är det väl en njutning att dricka ljummet öl dagen efter ett fylleslag?

Alkoholist är rätta ordet.

Kommentarer

Postat av: lyckligagrodan

Publicerad 2005-09-30 12:07:34

du har så rätt..

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-30 16:42:50

Re lyckligagrodan:
Inte kan man tvångsrehabilitera dom heller. Dom måste ju vilja själv.
Men om inte våld hjälper, kan man ta till mer våld då?

Postat av: Christina

Publicerad 2005-09-30 17:11:09

En öl dagen efter tyder på alkoholism

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-30 17:23:30

Re Christina:
Om det räckte med en öl.
Det är en hel dag med öl. Hav av öl.
Stinkande äcklig ölbakfylla dagen efter "festandet".
Sen en dags sömn. Då är den helgen slut.

Postat av: Rita

Publicerad 2005-09-30 19:21:48

Dina sexdrömmar är hos mej!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-30 20:32:53

Re Rita:
Ja, det var verkligen en skön dröm.
Men vad händer härhemma? Inte mycket.

Postat av: lyckliga grodan

Publicerad 2005-09-30 21:38:10

ingenting hjälper en missbrukare.. förutom när de hjälper sig själva.. det är oerhört tufft att se någon gå ner sig, eller vara på väg åt det hållet.. och veta att det enda som hjälper är att säga till den personen att den får klara sig själv.. men så är det.. been there..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela