Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mörker

Publicerad 2005-09-29 21:08:28 i Dagens,

Ett annat fynd gjorde jag också på Stadium. Köpte ett Eye Cover for travel. Har ingen aning om vad det heter på svenska men det är ett sånt där litet ögonskydd som man har över ögonen när man vill sova där det är ljust. På en lång flygresa t.ex.

Carrie hade ett sött litet eye cover i serien Sex and the city. Det jag köpte är inte det minsta sött. Svart och fult. Jag ser faktiskt inte klok ut när jag har det på mig. Men det fungerar nog bra. Tänkte jag.

Vill ha mycket mörkt när jag sover. Det är både persienner och mörkläggningsrullgardin som gäller när jag ska sova. Men det är ändå lite svårt att få helt mörkt på eftermiddagen när jag har min sovtid.
Om någon månad kommer det att vara helt svart ute vid den tiden på dygnet men det är en helt annan sak.

Det skulle testas på eftermiddagen. På med eländet och sen skulle jag sova. Det gjorde jag inte. Tog av mig mitt ögonskydd. Somnade ändå inte.

Vad är det fråga om? Tänk om jag kommer att sova i natt? Va?

Då har jag kastat bort 29 kronor på ett Eye Cover for travel.


Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-09-30 00:08:57

lägg armen över ögonen... billigt och bra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela