Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Noll koll

Publicerad 2005-09-20 22:28:52 i Träning,

Gick på ett riktigt vidrigt träningspass idag. Inte för att det var jobbigt. För det var det inte.
Bara fullständigt kaos. Alla sprang runt som yra höns.
Instruktören inledde passet med att säga ”det är inte så viktigt vad ni gör, bara ni går åt samma håll”. Men inte faan gick vi åt samma håll. Vi gick åt olika håll allihopa.
Att jag brukar gå till vänster när alla andra går till höger är inte ovanligt. Lite trist för mig men jag arbetar på problemet.
I varje nytt träningspass jag provar brukar det finnas något som jag är bra på. Någon liten enstaka övning som jag känner mig nöjd över. Men icke idag. Faan vad dålig jag var.

Det fanns många nybörjare på passet. Alla var … lost.
Jag spanade efter deltagare som verkade ha koll på övningarna och försökte hänga med i deras rörelser. Då blev det riktigt förvirrande. För inte ens dom hängde med när instruktören viftade runt med armarna som värst. Trodde ett tag att hon försökte lyfta från golvet. Att hon redan satt i det där flygplanet hon pratade om. Det hon skulle sitta i nästa vecka. Och försökte få planet att lyfta med hjälp av flaxande armar.
När hon hoppade ner på golvet och sprang runt med oss kunde jag varken se eller höra var hon fanns. Alla hade svarta kläder så det var inte lätt att skilja oss åt.
Ljudanläggningen fungerade inte bra.

Finns det något mer jag kan klaga på? Jodå. Vi stretchade inte ens samma muskler på slutet. Inte ens det kunde vi komma överens om.

Nej nu räcker det!
En sak var dock positiv. Passet varade bara 30 minuter.

Jag ser fram emot mitt Bootcamp pass på fredag. Nästa vecka testar jag Body Combat. Förkoreograferade pass är nog bättre för mig.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela