Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Prinsessan tränar

Publicerad 2005-09-20 23:02:56 i Hunden Mumma,

Promenaden idag var däremot helt underbar. Där är jag i mitt rätta element.
Struntade fullständigt i pulsklocka och stegräknare. Bara njöt av det fina vädret. Stannade och pratade med andra hundägare som var ute i solen.

Lekte med hunden. Hon gillar att göra ”cirkuskonster”.
Hunden Mumma kan sitta fint, rulla runt, visa magen, dansa på bakbenen, vila på kommando, hälsa med höger tass. Hon kan växla mellan att lyfta höger och vänster framtass beroende på mitt kommando.
Hon kan räkna. Frågar jag vad två gånger två är skäller hon fyra gånger. Eller ett plus ett. Då skäller hon två gånger. Hon är smart hon!

Hur jag tränar henne? Med elchocker förstås.
Nej, nej, nej! Jag gör inte det! Dåligt skämt.

Min prinsessa får bara beröm och lite hundgodis när vi tränar.
Beröm fungerar bäst. Det gillar jag också. Fast jag tvivlar på att jag skulle lägga mig på rygg och visa magen bara för lite beröm.
Eller vad tror ni?



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela